Blogi


SOME EDELLÄ PUUHUN

Some on aikamme siunaus ja kirous.

Edelleen moni lähtee somebakkanaaleihin mukaan miettimättä lainkaan, hyödyttääkö se bisnestä lainkaan. Ei oikein tiedetä, mitä tehdään ja ennen kaikkea miksi. Kunhan vain pörrätään.

Jatkuvasti törmään tilanteeseen, jossa pistetään pirusti paukkuja Facebook-päivityksiin, kuviin ja kilpailuihin. "Koska siellähän on kaikki!"

Niin onkin, mutta entä sitten?

Peukuilla ei tehdä kauppaa.

Firmalla saattaa nimittäin olla tuhansia tykkääjiä, mutta tykkäykset eivät heijastu millään tavalla kaupanteon määrään. Tykkäys on erittäin matalan kynnyksen toimintaa - joten kaikki se mistä tykkäämme, ei suinkaan johda siihen, että oikeasti ostaisimme.

Liian moni tuntuu myös ajattelevan, että kilpailu on tosi hyvä tapa kerätä yleisöä. 

Niin onkin, mutta so what

Totta kai kilpailut keräävät osallistujia. Ilmainen kiinnostaa aina ihmisiä!

Mutta mietipä nyt ihan rehellisesti, kuinka paljon nämä kilpailut ja muut hassuttelut ovat tuoneet firmallenne myyntiä?

Niinpä.

Tietenkin somettamisella on oma roolinsa markkinoinnissa; kilpailuista ja muista sometohinoista jää peukuttajille muistijälki, jota voidaan hyödyntää myöhemmin myynnissä.

Mutta suoraa kauppaa somesta tulee vain aniharvoin.

Parhaimmillaan se toimii myynnin kainalosauvana. Siis pidettäköön se sellaisena.


© 2020 Janne Pantsu Copywriting. Haukilahdenkuja 3 A 1, 00550 Helsinki
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita